Talk of the Day

Weer zo’n onvergetelijk moment
Het was weer raak in de Schoonoordtuin, genieten vanaf het balkon. Een paar mensen hard aan het werk om de tuin weer wat op te knappen. Hard nodig na al die jaren. Het wordt een beetje traditie, een stemverheffende ex voorzitter die wel even komt vertellen wat kan en niet kan. Belerend en intimiderend, lekker ouderwets, zo kennen we hem weer.

Meer participatie studenten WdKA
Het kamerverhuur bedrijf voor studenten aan de Bloklandstraat krijgt een betere ingang/toegang tot de Schoonoordtuin. Ook voor hen geldt dat ze welkom zijn in de Schoonoordtuin. Het zou mooi zijn als er wat meer projecten van studenten in de tuin plaatsvinden. Het project dit voorjaar ConnectingFlower van Margriet Dorrepaal werd helaas matig bezocht. Gelukkig staat er nog wat te gebeuren. We houden jullie op de hoogte.

Schade aan particuliere tuinen
Aan het begin van de renovatie aan de achterkant van de huizen aan de Bloklandstraat is behoorlijk wat fout gegaan en zijn enkele bewoners goed pissig geworden. En terecht. Tuinen werden overhoop gehaald en bijzondere planten zonder pardon verwijderd. Communicatie tussen bewoners en Havensteder verliep op z’n zachts gezegd niet bepaald soepel.
Het lijkt erop dat de gemoederen wat bedaard zijn na toezeggingen dat schade volledig (voor zover mogelijk) hersteld zal worden.

Weinig hoop en vertrouwen bij bewoners
Een aantal mensen rond de tuin zijn wat voorzichtig en houden zich nog steeds afzijdig. Zij geloven het allemaal wel, of juist niet dat er echt iets gaat veranderen in de Schoonoordtuin. Het bestuur van de nieuwe vereniging van de Schoonoordtuin hoopt dat deze scepsis snel zal verdwijnen en iedereen het naar zijn zin gaat krijgen met de nieuwe opzet.